Monday, October 4, 2010

~~Meniti Sesaat Yang Berlalu~~

Aku x faham. Sepatutnya aku rasa seronok x terkira. Tp mlm nie x tau kenapa aku moody. Maybe sbb my mission tok taun nie dah 80% complete. Still it seems ridicules to be blame for kenapa aku moody.

Aku rasa....maybe sbb lately bnyk sgt kemalangan yang aku dgr. Ngeri. Takot. Bercampur2. Aku tgk ayah aku keje nek moto. Tgk adik aku g kelas nek moto. Tgk mak aku sgt aktif memandu kesana kesini untuk keperluan kafe die. Kdg2 aku rasa terkilan. Sgt terkilan sbb aku masih x mampu nak beri kesenangan tok family aku. Aku bukan laa x mampu. Tp sbb aku mmg dari kecik miskin. Bayangkan tahun 1995, peruntunkan belanja aku cuma RM 0.30 tok sehari. Segala apa yang aku nak x dapat. Cuma mampu meleleh jerk air liur tgk org lain dapat ape yang dorang nak.hurmm

Maybe jugak aku rase fedup keje. Ari nie aku terima sekeping cek yang nilainye kurang dari apa yang aku kira2. Hey bro, aku bukan buta huruf x reti kira. Janji cuma tinggal janji kan. Fine! Soon I'll be living u!...cari laa pekerja yang x pernah berkira nak kerje tertonggeng2 cm aku nie. Aku cabar, CARI!!

Hurmm. Yang lagi sedihnye, time2 berduka nestapa cm nie, aku masih xde aweks2 tok share. Sebab xde aweks laa aku custom keta aku gle babi! Sbb xde aweks la aku Sentiasa kerja x kira masa. Sbb xde aweks laa aku cuma nak amek berat pasal hal2 keluarga. Sentiasa!

Aku fikir, mlm nie aku nak imbas kembali apa yang aku dah lakukan sepanjang 3 tahun belajar kat UiTM. Dari budak bodoh n macai org, dari sebodoh2 org xreti nak berbahasa english, dari hidup susah xde duit n dari sampai aku xde rase mcm nak berdiri di atas kaki sendiri.....sampailah aku jadi mcm hari nie.

Mlm nie......pk balik apa yang aku dah buat kat org n pk balik ape yang org dah balas kat aku....pk balik mane pergi kawan2 aku dulu....pk balik mane hilang masa yang sepatutnya aku lukiskan kenangan gembira tok diri aku sendiri......pk balik semua. Baik...buruk....semua. Aku mulai rasa nak cuba brenti rokok. Aku dah pk nak bagi kesenangan n kegembiraan kat org tua aku. Aku rasa dah sampai masanya aku hargai diri aku sendiri. Jadi diri aku yang sebenarnya, berenti sekejap untuk toleh kebelakang, dan hargai setiap saat yang tinggal untuk aku. Mungkin masa aku x lame lg.............mungkin..........

No comments:

Post a Comment