Thursday, June 28, 2012

~~ Retrieving Memories~~

Pejam celik, dah lebih kurang 6-7 taun aku tinggalkan diploma. Setaun jugak aku duduk gombak. Hidup oh hidup. Dalam banyak2 kenagan, paling aku suke igt adalah masa aku diploma kat politeknik shah alam. Tah sem bape masa tu.

Nama lecturer tu En. Mohd Nor. Sebut je nama dia, 1 kelas gigil bro wa cakap sama lu. Tpkan, aku rasa aku jarang laa nak takot. Sebab keje aku x pernah x siap...paling2 kena marah pon sebab salah je. Oh ye, dia ajar kami akaun.

Dia sgt suke bercerita dlm kelas. Setiap kali bercerita, dia akan sampaikan dengan penuh semangat. Seingat aku laa, memang x akan ade sorg pon yang berani menyampok bila dia bercerita. Dia pulak kadang2 tengah bercerita, bila ade je hal yang potong stim, nak sambung balik dah lupe. Tapi aku dengan selambe muke bodohnye angkat tangan dan tanya, lepas tu Encik, ape jadi....hahahaha....berani mati punye budak!

Antara yang menarik pasal dia, ada sorang kawan baik aku. Muke handsome gak aa....bejambang2. Boleh dia kata muke aku sama ngan membe tu...hahaha....lansung x sama kot....bulu kaki haram x tumbuh2...adoi. Tp aku rasa aku nie student favvy dia gak kot...sbb style dia, dia akan sebut markah kat depan kelas utk setiap kali kuiz n tugasan. Ade laa sekali aku dpt top rank lebih kurang 4-5 org jugak laa....time nak sebut nama aku, dia diam, sengih2, baru sebut. Dah tu budak2 kelas bising sibuk sorak2. hahaha

Dalam ramai2 student yang dia ada, ada laa sorg chinese boy. Rajin, ramah lagi tu. Bijak pon ye jugak. Dalam kelas akaun tu, bila time tutorial, dia kadang2 tido gak dlm kelas. Tp org lain x boleh....kompom kene herdik punye. Bile org jeling2 dia, lecturer tu kata, bia dia tidur....letih belajar. Kalau nak tidur dlm kelas, pandai xpe......hahahaha...ade2 je laa...haish

It has been ages since I finished up my diploma level. Mcm2 kenangan kat sana.....kadang-kadang aku rindu kat org tu....rindu sgt...tp x pernah msg pon...dia ngan haluan dia. Kawan2 pon dah jarang aku jumpe. Dah setaun dah....hurmmmmm

No comments:

Post a Comment