Sunday, October 7, 2012

~~Resah...Kusut~~

Secara tibe-tiba hari nie aku jadi pelik. Dengan tak semena2, aku resah je...mcm2 terpikir. 2 minggu bersama otai2, banyak input aku dapat. N banyak jugak benda yang bermain-main dalam kepala.

Sifat 20, amalan2 dan segala jawapan yang selama ini aku cari, sebenarnya dah terhidang depan mata. Tapi semakin aku dekat dengan jawapan tu, makin aku jadi takut. Aku takut bila aku dapat kelebihan yang x semua org dapat, n aku salah gunakan. Aku takut bila aku tau kebenaran, tapi aku tetap berpegang pada yang bukan nyata. Aku takut bila pikirkan apa yang bakal aku terima nanti. Tapi, cuma ini laa peluang untuk aku belajar dan kenal diri, sebelum semuanya terlambat. Selepas 26 tahun mencari, saat ini aku jumpa. Tapi aku takut.

Hari nie jugak aku berpikir bukan2. Maybe sbb aku x lelap lagi. Tpk pasal masa depan. Tpikir pasal bina keluarga. Bercerita tentang bina keluarga, aku sebenarnya risau untuk menjadi seorang peminpin. Tugasan itu bukan mudah. Banyak yang kene di korbankan. Aku pon masih belum cukup ilmu. Tapi sampai bila? Sampai bila asek nak dengki hati stiap kali dpt kat kawin?kan.....

Saat-saat mcm nie jugak laa aku terima beberapa tawaran kerja. Pilihan sambung belajar lagi. banyak nyer pintu. Aku btl2 serabut. Aku x nak pk pasal sesiapa atau apa2. Sebab semua org pon sama je. 2-3, pusing2 balik jugak ke situ. X payah berjanji cite lebat kalau x dapat tunai. Sendiri kenal diri tu. Aku kene fokus. Buat balik ape yang patut. Cari motivasi diri. Carian bermulan dengan.....TIDO SKRG....sbb aku dah 2 hari kurang tido, hari nie lansung x tido dah dekat 24 jam...gile babi......nitey nite.......SLM

No comments:

Post a Comment