Monday, December 20, 2010

~~Berhentinya Sebuah Nafas~~

Sebuah ungkapan yang cukup ringkas, namun cukup padat untuk menceritakan segala2nya. Sebuah titik di akhir kisah yang mampu membuatkan sekeping hati patah. Cukuplah segala2nya. Tamatlah episod duka lara sorang insan. Cukup disini.

Yang patah mungkin tumbuh, yang hilang barangkali akan berganti. Aku harapkan agar kemunculan sebuah drama baru dalam hidupku cukup untuk mengaburi emosi. Tumpukan sahaja minda kearah cita2. Arahkan sahaja pandangan kepada impian.

Mungkin ia adalah satu bayaran kepada kejayaan. Mungkin juga ianya terjadi secara kebetulan. Siapa tahu tuah orang manakala nasib ayam dikakinya. Doakan sahaja kejayaan ku.

Sejenak, muncul raut2 keruh dan garis2 tua mereka2 yang senang dengan diriku. Ya, untuk seketika, aku masih ada orang yang perlu aku pertimbangkan. Masih ada individu yang perlu aku senangkan. Ya, sebuah janji yang pernah aku tabur dahulu. Untuk kesenangan ku, untuk senyuman mereka. Dan aku telah lupa tentang itu.

Raut2 wajah yang usang. Yang menantikan kabar gembira untuk aku kongsikan. Insyaallah aku aku nyatakan. Insyaallah akan aku laksanakan. Namun, hati menangis, siapa yang tahu.

Komitment sidia juga masih terikat. Dia juga masih ada tujuan untuk di hidupkan. Aku faham itu. Aku mengerti itu. Aku redha. Cuma aku kurang yakin aku tabah. Insyaallah aku akan senantiasa menghadirkan senyuman. Sebuah gerbang kepada kehidupan. Semoga akan hadir kecerian. Semoga aku berjaya.

1 comment:

  1. Oikein hyvää joulua sinulle. Näin blogien välityksellä on kiva tutustua muiden maiden kulttuuriin ja ihmisiin. Tule sinäkin katsomaan Teuvon kuvat blogi ja kerro myös kaikille sinun kavereillesi, miksi kannattaa käydä katsomassa Teuvon kuvat blogi. Samalla saadaan teidän maanne lippu nousemaan korkeammalle minun blogissa. Jouluterveisin Teuvo Vehkalahti Finland

    ReplyDelete