Thursday, December 23, 2010

~~Game Over~~

Bila di ingat kan balik, zaman2 remaje aku dl(mcm sekarang dah tua melampau pulak) ske je aku berjalan2 ke pasar malam untuk beli brg2 yang agak trendy la kot. Penah la 1 mase tu, aku tnampak 1 sandal(selipar) kaler putih maut wal ajal...suci bersih harum lagi tu...aku pun beli lah...RM 15 je...x mahal kan kan kan...Sok pagi nyer, mak aku suh laa aku g pasar basah kat seksyen 6 tuh..beli ayam 4 ekor....dengan bangge nye aku melangkah kesane(dari umah aku nek keta la...jauh jenat beb!)setibe disana aku ade nampak awek cun...awek tu mmg talah diketahui kewujudan nya di sana sambil mempromosikan kuih bakar buatannya..kalau laa dapat dapat makan awek tu...pergh...rase kuih bakar wa kata lu....haha...dipendekkan cerita, semase melintasi awek tu punya lot, aku pun berjalan dengan mendada nya. Si dia pun pandang...di tangan ku ada 2 ekor ayam disebelah kiri dan 2 ekor lagi ayam disebelah kanan...dengan selipar baru aku melangkah. dengan perasaan hensem akan diri aku bergerak...tiba2 sedar2aku dah tbaring kat ateh lantai...aku pun bangun cepat2...aku tgk awek td gelak kan aku...kemudian baru aku sedar...aku tergelincir sehingga mengakibatkan kecederaan teruk pada 3 ekor ayam yang dah di sembelih dan tinggal nak di panggang je lagi, manakala 1 ekor ayam lagi telah hilang tercampak 100 meter(saja bikin gempak)...aku pusing punya pusing, x jumpe jugak...lepas tu makcik kat belakang aku bersuara...Dik..katanya...'ayam adik dalam kereta tolah makcik tu' sambil menunjukkan jari ke dalam kereta tolak baby milik nya...aku ambik dengan sepantas kilat!waaa...tragedi ini sungguh dasyat sehingga meragut keyakinan diri aku untuk berjalan di pasar2 basah dengan sandal(selipar) yang aku beli di pasar malam!!!Game Over!!

4 comments:

  1. hahahahaha.. lawak.. tu la knon2 nak cover macho la tu. alih2 jatuh depan awek..

    ReplyDelete
  2. yeah...thumb up beb!...pengajaran kepade orng x hensem pipi tsorong2..haha

    ReplyDelete
  3. aiyo..kecederaan serius x? xde report susulan?? XD

    ReplyDelete