Thursday, October 6, 2011

~~Warkah Untuk Anda~~

Semuanya hampir2 saja terurai. Yang kabur diperjelaskankan, yang terselindung diperlihatkan. Aku tahu yang sebenarnya. Dan berdiam diri itu bukanlah bermakna aku lemah. Cuma menunggu masa yang sesuai untuk sebuah serang balas.

Sedarlah wahai insan, hidup ini umpama roda. Adakalanya apa yang kita lakukan, hanya untuk kebinasaan diri. Kiranya kita boleh, mengapa tidak org lain? Mungkin engkau rasa terlepas, dan mungkin hanya untuk seketika...siapa tahu?

Aku bukan x pernah muda. Dan aku x bodoh. Peluang ke dua mungkin hanya sebuah perangkap. Semuanya sudah dirancang. Sebab aku x bodoh.Watak itu pernah aku lakonkan. Jiwanya pernah aku selami. Alasan apa lagi yang mampu diutarakan?

Wahai insan, nafsu bukanlah sebuah pegangan. Paras rupa x pernah jadi ukuran. Yang penting adalah budi pekerti. Aku bukanlah seseorang. Tapi aku cukup gagah untuk menangkis sebuah serangan. Untuk itu, persiapkanlah diri kamu. Akan anda rasai itu.

Sedarlah. Aku sedang memperkemaskan diri. Melengkapkan kembali dengan jurus2 duniawi yang telah lama aku tinggalkan. Tempoh sepurnama ini, segalanya akan berubah. Itu janji aku untuk dirimu. Maka dengan itu, aku mengalu-alukan ketibaan mu dalam dunia sebenar sebuah permainan. Bersedialah untuk sebuah pementasan.................

No comments:

Post a Comment