Friday, September 2, 2011

~~Always Something....~~

Wow...lama x update blog...punya laa lama sampai blog pon dah berwajah baru. Adoi alamaknye! Hurmm...mcm2 kisah nak cerita. Tp xtau mana mau mule...

Semenjak bergelar pengajar nie, aku rasa aku semakin berguna. Mana tak nya, semuanya aku yang buat keputusan. Bagus jugaklaa..atleast dia mengajar aku mcmane nak membuat keputusan. Salah buat, semua pandang serong. Ok laa tu. Dan oleh kerana aku dah kembali menjadi pekerja, banyak benda yang aku perlu rancang. Aku pk2, sementara menunggu dia , ada laa masa aku kumpol duit. 2-3 taun x lama. Sementara tu, duit yang aku kumpol tu aku rasa aku nak caromkan. So by the time sampai serunya, x yah laa terhegeh2 g CIMB ke Agro ke pinjam al meminjam. kan....Dan aku rasa aku nak mula ujung taun nie. Kenapa ujung taun? Aha, =)....nampak2 gaya nya aku mcm dpt xtra duit jerk start ujung2 taun.


Lama jugak aku x balik kuantan. Ble dtg sini, jumpe pakcik aku yang lama dah x balik kampong. Banyak dah dia berubah semenjak dapat bini baru. Kalau dulu, dia ngan bini lama dia, mcm kena ikat. Nak kemana pon x leh. Dah laa mcm tu. Sombong nak mampos ngan sedare2. Kalau cun xpe lah kan...Alhamdulillah dia dpt bini baru nie. SGT OK! Tp ye lah, life's always surprising kan kan kan...


Bulan nie jugak aku start baya bulan2 moto legend aku tu.. Dah la gaji kecik. Nasib bek banyak wet tepi. Pun lagi 1 nasebek, nko tu moto 600cc. Dapat laa gak aku melayan jiwa yang lara ini-LEPAS NIE SEDIALAA NKO DUIT BANYAK2...SERVIS MOTO RM300++, TAYA KALAU BOTAK DEPAN BLAKANG=1K!!


Aha, nie jugak cirita jiwa cirita cinta laa kawan. Sememangnya, aku akui yang aku dah kembali tergolek terjatuh cinta lagi(petuih!!!). Tp aku x nak buat kata putus. Dia akan dengan hidup dia dahulu, then baru buat keputusan. She's notice yang aku ada hati ngan dia. Tp kdg2, kita kena biarkan dahulu. Kalau ade rejeki, xkemana kot...amin~~


Hurmm...sentap jap... sememangnya aku masih ada hati ngan dia. Cant handle it. Cant face this kind of reality. Kadang2, ble dok menung sensorang, aku tgk gamba2 lama. Rindu kat die punye senyum. Rindu kat telatah selambek dia. Tang mengong2 tu, aduhai. Ble nampak dia online, standby je jari aku kat "enter" nak tekan. But I did not have enough courage tok buzz dia..hurmm...Tp aku dah tekadkan hasrat, bulatkan hati. She's just not in to me. So, wat pe nak terhegeh2. Stakat .......hurmm...yang pasti, I miss her. N still.


Kawan2 umah aku pon ada yang nak kua. hurmm, agak sentap jugak laa kan. Dorg banyak tolong aku. Kalau dok nengok aku cam shot 1 wayar kepala je, jiwa kacau jerk, mule laa dorg wat hal. Buat aku gelak je. Thanks guys. hurmmm...rasa mcm nak menung2 jerk lagi...Smalam adik2 aku dua org tu bertumbuk tepi jalan. Aku pun join sbb nak leraikan. Baru aku sedar, sekejap betoi masa berjalan. Baru semalam rasanya aku merengek nak main bunga api kat ayah aku. Baru semalam rasanya aku study sensorang kat swak sambil bertemankan rasa sunyi. Baru semalam rasanya aku berkenalan, bahagia n ketawa bila dapat dia. Rupanya hal tu......dah berpuluh taun berlalu...adoi~~~

No comments:

Post a Comment