Wednesday, September 26, 2012

~~Big Boys Toys~~

Jom jamu mata dulu....salam mukadimah......

kawasaki zx6r

honda cbr 6 rr

yamaha r6

bayangkan kalau nko ade teman cyborg se cun dia nie...perghhh~~

rare-r6



Ok. Salam perkenalan. Sepanjang 26 tahun aku hidup, lebih kurang 5 tahun terjebak dunia permotoran, er6n  3 tahun lebih plus fz6r ohio edition for almost a year and half, banyak org dah yang komen pasal aku. Sombong, belagak, malu pigidah, menunjuk, x padan, wow hebat....mcm2 lah. tp banyak nyer mmg negative je laa. Mulot org kan.. nak tutup pon buang masa je...yang penting, aku ada...nko ada?

X kurang jugak ngan mereka2 yang pelik....kenapa this kind of bike? Y do U choose to have an expensive machine rather than a simple car? Dude~~it is what we call as passion! X paham lagi? ok2..meh sini aku terangkan dengan bahasa pasar...org pompuan dan maintainance.ok... Napenakbeliminyakwangimahal2ratus2yanggunesebulantinggalbotolcampakbuangbelibarusedangkankatpasarmalamadejualminyakattarrm10tahan 3bulan? KENAPA, KENAPA DAN KENAPA ada stengah org sudi berhabis ribu2 semata2 untk dptkan tastangangucickdknybagai sedangkan kat market ade brand rorine? KENAPA?

SIMPLE kan...oooo...pandai....nasihat org boleh, dirisendiri terjebak xpe. Kata org, kuman seberang sungai nampak, gajah depan mata pon xley kasi jelas. Pada aku, menghalang kami2 yang ada hobi mcm nie seghupe laa dengan men- restrict -kan keinginan kaum hawa keatas barang2 hiasan. Patut ke? X patut...

Ini alasan mudah-kukuh bagi aku untuk ada sebijik lagi moto mcm nie. Speed is not everything. The art of riding buat aku berjiwa tenang-lapang-aman untuk hadapi dunia reality yang sgt tension nie. Pejam mata dan bayangkan-bila anda kerja kat envy yang teruk, asek kene maki, slalu stand by, n pada masyarakat seolah2 xpernah wujud, on d other hand bila anda bersama sebijik mesin perkasa mcm nie yang akan buat anda 'kelihatan' dalam masyarakat, dengan bunyik kelelakian yang garang segenap penjuru, yang bila anda amek corner dengan skill tersendiri, gadget yang pelik dan sebagainya. PK lah tuan-puan

Still, hujan basah jugak kan. Tp perlu di ingat. Ape gune nak kene pakai make-up mahal2 sedangkan bila nak tido kene cuci dl? Menjawab x soalan tu?Ya...itu lah realitinya. So jangan nak gatal2 mulot berbuih2 nak soal bukan2. Ade otak, pk sendiri Aku berkerja keras utk dptkan moto mcm nie, bulan2 xkan usik 1k dan terpaksabelanja cuma sbulan 1 k je, atleast aku ada usaha sedangkan pada masa yang sama aku diberi pilihan dgn up to 3k punya gaji utk hidup mewah bersenang lenang. So, no more arguments

Kadang2, bila tension sgt, benda2 yang kita suka nie laa yang akan buat kita cool balik. daripada darah aku naik-hidup mewah tp mati cepat, bek aku ade moto stylo-mylo dan hidup sederhana. haish....hari nie aku x tau nape tetibe aku quite depress. Blog nie pos supposedly berbunyik girang, bukan bermotipkan dendam. Hahaha. Tp ape yang pasti, ble igt balik sume nie, mr bumble bee dan bakal kawan beliau, cool balik aku. Alang2 nak demam nie, telan 3 bijik ubat, pastu mata pon kuyu.....

Jom sambung tido balik~~~

No comments:

Post a Comment