Sunday, July 11, 2010

~~mungkin lucu~~

Fuh...dah abis keje aku kat farmasi. Ade ke patut bos aku tinggalkan barang tok seminggu nyer stok tanpa apa2 pesan. Sekali buat, 1 hari aku siapkan. Maleh nak tunggu lelame.

So, ble da free nie, dok mengelamun laa aku..slalu nyer aku ske la berhayal pasal kereta n trip memancing or percutian. Tp xtau ngape, hari nie td tetibe aku terpikir kisah2 lucu. Wat aku gelak sensorang jer. Meh la aku stori cket kat korg.

Kes-1

Aku sedang makan di kafeteria UiTM Sarawak bersama seorang rakan adik ku (pompuan aa beb). Mase nak bayar makanan aku, die dok merengek nak asekerim. So aku bli kan la 1. Demand yang mahal lak tu. Koneto yang ade kacang tu la. 3 hengget lebey kot. Mase aku tengah sikit lagi nak abiskan nasik aku, tetibe aku terpandang lah beberapa kacang dalam pinggan aku. Aku terpikir lah, mana plak aa datang kacang2 bodo nie. Kemudian aku terpandang kat tepi2 pinggan aku. Pun pun ada kacang gak. Lalu aku pun angkat la muke mengadap kawan aku sekor nie. Upenye, bley lak die x ske makan asekerim yang ade kacang, die g ludah merata2. Jadi cm peluru tabur abis 1 meja makan aku. Cet. Ampeh tol. klo x ske kacang jangan le pakse aku blanje nko asekerim koneto yang ade kacang. Da tu wat muke selambe jerk lak tu..adeh

Kes-2

Kes nie mase aku memula keje kat farmasi. Adala sorang makcik tu. Datang sbb nak beli ubat gatal. So aku pun dengan ramah mulut nyer tanye laa "makcik gatal yang macamane tu eh?. Infection ke jenis ruam?" then die jawab" gatal mcm nie haa.." sambil tros angkat kain die ke punggong lalu menunjukkan tempat gatal nya kepada aku. adeh. Mmg btl2 gatai makcik tu.

Kes-3

Kisah nie terjadi masa aku belajar kat UiTM Sarawak. Adik aku plan nak supprise kan aku memandang kan keesokanya adalah bufday aku. Aku ngan adik aku nie 1 tempat belajar, cuma lain blok jerk. Asrama selang 1 blok, dua2 tingkat 1. So dia create point. Die kol aku. Die kate ade membe die x puas ati ngan aku sbb aku ade buat hal. Nak settle 1 by 1 face to face. Aku tros jadi hot then ckp la...fine..tunggu aku dtg. Sampai2 tempat yang di persetujui, jumpe lah dak tu. Aku tanya die x puas ati pasal ape?? So die bagi tau 'time nko kua tadi petang nko ade skodeng spender. Dari mood nak fight aku tros jd pelik. Aku pun tanye lagi laa. Spender sape. Dia balas, spender fasha (dak yang meludahkan kacang esekerim kat nasik aku td). kemudia aku jd makin pelik. Aku tnggal la baju kot2 bene tibai ke ape ker. tetiba muncul kek dari belakang aku sambil dorg nyanyi lagu apy bufday. Siot btl. Kalau nak celeb pun x yah la create topic kate aku skodeng spende org....ampeh tol..

Kes-4

Kes nie terjadi semalam. 2 org bangla masuk farmasi tempat aku kerja. then die tanya pasal minyak rambut sambil memegang rambut dan berkata2 'oeild(versi bangla pelat). then aku tunjuk aa minyak rambut gel. die x puas ati die kate die x pakai gel. nanti sakit kepala. then die nak jenis minyak. aku bagi minyak jonsan n jonsan die x nak jugak. then secara membabi buta, die terus ke bahagian toiletries wanita lalu mengambil pencuci bahagian sulit wanita yang seakan2 botol j&j sambil tertera pada botol itu, pencuci virgina serapat sambil mengajuk2 ckp aku 'oeild...oeild' kata nya lalu menunjuk ;good kat aku. aku pun bantai gelak aa. then aku diam jerk. die pun beli lah. cuba bayang kan die pakai benda tu kat kepala sambil pergi kerja..hahaha

Kes-5

Ada sorang bohsia masuk farmasi aku. Then die kate kat aku die nak beli kondom. tok safety la katekan. then aku bagi laa die pilih sendiri. pada masa yang sama, mamat2 rempit ada kat lu usha jerk die. pakai geng lak tu. then aweks tu tanye aku 'kondom mane yang nipis?' aku pun tunjuk laa. then die kate lagi. 'yang ade perisa oren nie mcmane lak? kene gigit dulu baru pakai ke?? aku dalam hati bantai gelak sambil berkata2...ape ke bangang nye pompuan nie geget dulu kondom baru nak pakai..hahahahaha

kes-6

Kisah nie dah lame dah berlaku. masa tu aku baru2 jerk lagi kat bidang farmasi nie; kira2 lima taun lepas laa. masa tu aku di datangi sorg dak indon. die nak carik mask(topeng). tu yang aku paham la. so aku tunjuk la dia facial mask. die kata 'bukan2...bukan yang nie.. yang boleh dipakai mase kerje tu..yang separuh je tu'. then aku ngan kawan aku berpandangan antara 1 sama lain. then aku balas balik. aku kata 'eh, mask nie pun ley jerk nak pakai mase kerje. kalau nak pakai sebelah yang mata je tu pun xpe..lipat laa...' die kemudian x puas ati. lalu berjalan lah die mengelilingi farmasi tu. selang beberapa minit kemudian, die jerit, 'ini lah dia bang mask yang saya nak tu'. aku pun bergegas la tgk ape rupe mask yang die maksudkan. rupe2nye, dia nak beli topeng jerebu..kah kah kah

Tu jerk lah antara perkara yang bermain dalam fikiran semase aku wat keje sensorang td..renung2kan lah!!

6 comments:

  1. KISAH 1: (KOREKSENNNN!)
    ehem2 aku x merengek okehhhhh! ko yg ckp nk belanjek kan kan kan? aku cuma mtk ko tunaikan janji je.. bwek! oh ya, harga ice-cream cornetto yg ko belanja tu adalah rm2.80.. x sampai 3 hengget okehhhh! wek wekkkkk! =P

    KISAH 3:
    HOI HOIIIII! AKU TAK TAU PON DORANG KATE KO SKODENG SPENDER AKU?! SUMPAHHHH KO X CKP CEMTUHHH.. BKN KO CKP DORANG TUDUH KO SKODENG SPENDER POMPUAN JE KEEEE?! DAMN DAMNNN!

    dis is anbelibebel!
    homaigodddddddddddd! :-O

    ReplyDelete
  2. hahahaahahahhaa....macam haram cter ko nie....lagi2 mat bangla 2...bodo nak mampos...takda baca punya org..hahahaha...

    ReplyDelete
  3. hahahaha..time tu aku x sampai ati nak bagi tau dorg tuduk aku usha spender nko..kah kah kah kah

    ReplyDelete
  4. hahahaha..best kan..aku da tambah lagi 1 kes..haha

    ReplyDelete
  5. aku berminat tentang kes 3...
    hahaha...
    nampak sangat bohsia noob...
    bru2 nk jadi la tu..
    pastu belagak nk beli kondom konon...
    last2 kantoi bangang...
    hahahhahahhahahhahahhahhahahhaha
    kre kalo gigit mende tu bru ade rase oren???
    wakakkakakakkakka

    ReplyDelete
  6. hahaha....tu aku no komen lah...empunya diri yang diperkatakan tu kalau terbace kes aku nie kompom menangis..haha

    ReplyDelete