Thursday, July 15, 2010

~~Semangat Yang Membara~~

Alhamdulillah. Hari nie aku terima sehelai kertas yang di atasnya tertera angka 846 (setelah tolak seratus sebagai advance ari tu). Terkejut lah jugak aku sbb jumlah yang aku jangkakan sedikit rendah, mereka nampak gayanya menghargai usaha aku di syarikat mereka. Tq En. Syukri dan Pn. Fatin. Walau cawangan cuma break event jerk, tp tetap menghargai staff. Start bulan nie bos aku suruh aku kerja start kol 6 balik. Tp minggu lepas dia offer aku tok buat fulltime. Kol 9 pagi kat seksyen 7, 6 start kat pinggiran usj. Haha. Tq bos sekali lagi.

Hari nie aku pas keje jerk, tros memecut ke tempat bermain futsal. Lama dah x jumpa Amli. Seronok jugak dapat seminggu sekali join geng2 bersukan. Semenjak kerje nie, agak ssh jugak la nak kua kan peluh. Nasib bek kamu ada Zahid. Dapat gak la beriadah walaupun malam2. Hari 1st turun, jari bengkak. Hari nie siku lak lebam. Apepun, doa saya kepada adik kimi besar; semoga cepat sembuh la eyh. Skill dah ada, cuma keberanian tu....x kene tempat lagi. Xpe..usaha lagi.

Sebelum ke gelanggang futsal td, sempat gak beli kfc tok adik aku yang kecik skali nie. Umor die kira2 dah genap lah 21 tahun. Means that tanggungjawab tu dah makin besar, kene la tanggung sendiri. Sesame la kite ringankan beban mak ngan abah eyh. Aku doakan nko supaya lepas nie senang nak dpt koje. Lagi 1, sila lah mulakan diri tu untuk berjinak2 dengan kerja part time. Bio susah dulu..xpe. T nko da dapat RM, apa yang nko ndak pun sume ley dapat. hehe. Apy bufday bob!!

Balik2 men futsal td, sempat gak layan fb dl sblm basuh baju. Banyak gak kawan2 yang sedang berduka. Xpe kawan2. Rintangan tu adalah ujian. Kalau lulus periksa SPM sekali lagi pun dengan semerlang sekali pun, kalau xde ujian dalam idup, kelak kita senang tersungkur. Kepada Azie, Ecah, Ain, Shida dan lain2, sabo2 la yerk menghadapi dugaan.

Mungkin minggu depan aku nak try memancing kat area laut dalam lak. Kelengkapan dah beli. Tq la kat abah sbb membenarkan aku merasai nikmat menjinakkan ikan yang berskala besar. N tq jugak kerana slalu memahami. Kamu adalah yang terbaik lah. Contoh teladan yang paling aku sanjungi.

Suma2 nie lah yang memberi makna baru dalam idop aku sbnrnye. Tanpa kamu, tanpa nikmat, hidup nie jadik kosong la beb. haha. Untuk semua yang terlibat dalam menyemarakkan lagi usaha ku untuk berjaya dlm idop(walau x sebut nama kat dalam karangan nie pun xpe) tq bebanyak eyh.

P.S. ada masa t jom la kita lepak reramai. Buke puasa sesame ke...nak x rakan2?

2 comments:

  1. bob bukhari call aku malam tdi.. wee weuuuuuuuu!

    ReplyDelete
  2. hahaha...nko ske die eh??xpe2...aku paham...tp tok jd adik ipar aku, seseorg tu kene sgt pandai( excellent ) memasak!!sudi kah kamu??untuk menjadi org gaji ku??

    ReplyDelete