Sunday, July 11, 2010

~~Permainan Tuhan~~

Seringkali aku menangis mengingatkan masa lampau. Sudah kering. Tiada lagi air mata mampu aku titiskan. Sungguh banyak dosa2 ku di dalam kehidupan. Ampunkan aku ya tuhan ku. Terima lah taubatku.

Selalu juga aku berpesan. Ingatlah kalian kepada tuhan. Yang menyediakan hidup sebagai ujian. Sesungguhnya dunia ini banyak dugaan. Memang! Ia memang di penuhi rintangan. Sebagai landasan yang mengasingkan antara manusia. Antara yang layak dengan yang tidak. Antara yang baik dengan yang buruk. Antaea yang cekal dengan yang gelojoh.

Seringkali aku beringat. Aku bukanlah dicipta untuk menempa nama. Watak ku di wujudkan untuk menghulurkan bantuan. Sekadar cuma sebagai hiasan. Di alam nan penuh pancaroba. Aku sedar aku seharusnya tidak bongkak. Jauh sekali untuk bermegah. Aku hidup cuma untuk di ingati. Segala jasa dan usaha yang telah aku taburkan. Agar kelak di masa susah ku, dapatlah ku punyai rakan2.

Marilah sahabat. Sedarilah dunia ini bersifat sementara. Bertaubat lah sebelum terlambat. Sebelum segalanya musnah binasa. Marilah rakan2. Saling bantu-membantu antara kita. Hidupkan lah ruang2 ikhsan yang lama terkubur. Sesungguhnya kita bersifat rapuh.

No comments:

Post a Comment