Friday, April 22, 2011

~~Chenta Kenangan Silam~~

It has been 3 years since I left UiTM Sarawak. Aku rasa kdg2 aku rindu life kat sana. Make tom yam every weekend.... looking at my friends playing games called DOTA...gardening...kadang2 merayau tah kemane2....n when i feels like wana go fising, we went to waterfront riverbank at nite dgn budak2 rumah sewa. TP yang paling aku x paham sampai sekarang, kenape cuma lilly je yang asek dpt ikan. Aku nie, memancing dah bpuluh taun, campak je je matakail ngan umpan, dapat jugak matakail ngan umpan....adeh. Maybe i have no luck lah.

Ready miss all those stuff. Nak g masuk UiTM pun kene lalu jalan tikos. Lalu ikot loji taik yang very2 smelly. Pergh. I had a wonderfull time lepak2 with my friends. Paling aku rindu, Mdm Ida Izumi. She teach us in classes with love. Can c it trough her eye. So tabah untill we all loves to c her in his room.Kdg2 xde ape pun nak buat kat bilik tu. Cuma jumpa tok borak2 je. I miss her so much lah senang cite nye.

Till dis day, when I lay may back and start to day dream, what could i ever imagine is the environment of Sarawakian culture yang agak unik.Dengan pastas menyerang memoru adalah segala ingatan tentang UiTM Sarawak. Kdg2 boley bantai gelak sendiri tu bile ingat2 balik yang aku slalu jemur spender kat tingkap, then datang sorang minah yang jugak member baik kami kat sana, si niena yang lipat spender2 tu kemudian simpan dlm lecker. hahaha. She used to call me ceridak yang bermaksud pengotor. Come on laa sis...laki kalau pembersih, tu ilang identiti die.

Selalunye, bila aku moral down, aku akan ingat balik sat2 aku menyelamatkan cubaan merbahaya dari menerjah jaring gol aku. Waa, mmg heaven gle kalau ingat2 balik mcmane aku terbang dari sisi tiang ke ting yang lagi 1 sambil makan pasir jalan untuk menepis bolah yang berdesup dtgnye. Tp klo bola tu dtg ngan lemah lembut, kolpom aku akan tergoda n tgk je bola tu bgolek masuk. Tergodalah katakan.

Antara induvidu yang kekal sampai hari nie aku kenal, adalah budak sweter biru names fasha. She love to talking nonsense. Jenis yang mentekedarah kalau ade manuk(ayam). Budak nie agak x stabil bile ketawa. Sampai skrg pun aku x sure whether sais badah die atau tapak kaki yang kecik yang buat die x stabil berpijak kat muke bumi.

Adeh...nak kencing la plak...bubyeee!

2 comments:

  1. wow akhirnya kau mengiktiraf sweater biru aku sebagai biru, bukan warna putih. terima kasih, man! =D

    ReplyDelete