Thursday, April 28, 2011

~~Impreza WFR 9915~~

Masa aku baru dapat, mak aii...ari2 basuh beb. Mane tak nye. Cash 5k, 1k lagi utang ngan ayah aku. 5k tu, kalau ditakdirkan kita buat makan2, boncis tau perot mak! hahaha. Ingat lagi aku. Masa memula dpt kereta nie, aku baru pas break ngan sorg gadis, n bgaduh lak ngan someone. So, aku berazam untuk menjadikan kereta nie sebagai sebuah landasan tok melobi kenangan silam aku bersama watak2 yang pernah 1 ketika dl wujud d samping aku.

So, langkah pertama yang aku buat, adalah meng upgred sound sistem. Langkah ini bertujuan untuk membenarkan aku menjadi jiwa kacau dengan lebih kerap. Haha. Aku ingat lagi, kimi j fry ada dtg teman aku menunggu kat kedai keta tu. DENGAN SETIANYA WALAUPUN KETIAK AKU DAH LENCUN SBB KEDAI TU PANEH GLE KOT. Siap je proses memasang, ape lagi...makan laaa....MAKAN KENTOT NKO!Test drive laa ngok. Barai abis beb.....

Dalam hati aku nie kata, bapak aah...jahanam budak2 nie kerjakan keta aku...abissss....

Aku pilih time tu Sony XPLOD dengan padanan subwoofer 8" ADAM...siyes sepanjang jalan aku senyum abis masa test drive tu. Kimi kat sebelah, die pun ikot senyum tgk aku walaupun tume tu keta die speker kopak abis!!hahaha Punya laa suke, sampai mase kimi tanye: beb, nak makan kat mane...n aku jawap dengan selamba n toye nye: Kedai 2 hengget lah. Kimi berdekah x ajak aku kot. Sebb kedai tu kami gelar, kedai singget. So, untuk bulan tu, kopak lah duit aku..the end!

Kepale nko! tu baru mule...lom abis lgi aa. Dah kesana, kesini, angkot CT sara raisudin, angkat rozita che wan kehulu ke hilir (poyo betoi), aku rasa x puas. So, aku double kan Subwoofer tu.

Kini, jiwa aku berdegup hiphop apabile musik dimainkan..hahaha...kemudian, punya laa power keta aku sampai.............
Power X? Sampan dok ateh keta wa kata lu...tp bukan sbb TSUNAMI OK! Tempoh masa= 2 bulan dari masa beli. Hahaha.

Dlm pada tu, aku pon tinted kate. Bapak gelap. Kira mmg sesuai laa ngan kulit aku skrg nih..hahaha. Selepas 3 bulan, aku pun memerah keringat untuk dapatkan ini...jeng jeng jeng... 15 inch sport rim beb. Gua padankan dengan adjusttable suspension brand G.A.B. Alamak, lupe gua mau story. Sblm tuka rim ngan taya, aku try spring APM sportec. Mmg mengancam abis. Sampai mak gua sodok jalan bagi rata tu..adeh..abis pecah bumper gua. Tp bab cornering, mmg steady. Amek side, tekan je minyak. Boleh kata layan abis lah. Sampai telepon Zahid terbang keluar tingkap tu layan corner kat freezer hill. hahaha. Tp dsbbkan datin Jenab bising, aku beli adjustable G.A.B....kureng cket performance die. Tp still, ok laa...

Modal dah abis bapak banyak. 5k tok kereta, 1.2 k tok suspension, n 2.7k tok sound sistem. Pergh...kalau buat kenduri kawen, boleh dapat 4 bini skali kot!!! Abis bab suspension. Lama gua peram kereta tu. Adalaa tuka cket2. Amblem tuka, frontgrill tuka kereta tuka....kentot nko!!haha.

Hari nie, inilah bentuk rupe kereta aku.

Yang hud depan tu mmg sengaja aku tembak flat black sbb dah kopak2 clear die. Dah tu, tunggu berbulan2 nak cat, meniaga pun blom ada untong..haha. Menjelang hari nie, aku kira dah berpuas hati laa dengan apa yang aku dah buat kat keta aku tu. Nak layan corner, ok laaa...xde power sgt. Jiwa kacau, tala telinga kasi pecah. Jiwa gersang, polish rim aa kasik kilat n lalu depan kolej nursing...hehe...gurau tau cik S. Sempadankelantan dah sampai, Joho dah sampai,Tganu dah jejak, Shah alam dah sampai..hurmm???Pahang tu takat2 nak g toilet je kot..kah kah kah

Kadang2, bila aku termenung dlm kereta tu, aku cukup puas hati. Aku dapat transferkan kenangan dulu2 aku kat keta. Muzik n awek howt..kot,kawan2..Mc Donel n KFC...kepale lahhh!!haha.

Keta aku x power. Tp lengkap laa. Penah ade org kata, nie keta nko ke umah nko nie lokman?haha. Ada gule2, ade bantal..kalau ade roadblok, ADA TONG NGV KAT BELAKANG...hahaha...Tinggal nak usik interior jerk lagi kot. Sumpah x jual. Kalaupun aku berjaya t, ini lah impreza yang ttp aku nak pakai. Main moto besau je lagi kot layan lap2 tajam kat karak. Saje nak menempah maut awal.hahaha

No comments:

Post a Comment