Friday, August 13, 2010

~~Aku si Nelayan Moden~~

Jam menunjukkan tepat pukul 2.30 pagi. Aku masih berjaga dek kerana meneman dan memberi tunjuk ajar yang sedikit kepada rakan2 tentang bagaimana untuk menyiapkan proposal. Sambil2 menunjuk2 kepandaian yang tidak seberapa, sempat juga aku menggilap dan meminyakkan joran kesayangn ku yang telah mendaratkan seekor anak ikan pari. Untuk sekian kalinya juga, rindu ku kepada desiran ombak dan hembusan lembut bayu laut menjelma. Baru aku sedar. Sudah beberapa minggu aku lupakan hobi ku yang 1 ini. Aku mulai kepingin.Bayangan kekuatan ikan tebal pipi yang telah aku naikkan ke jeti membuatkan aku mengidam untuk kembali beraksi. Suatu angan yang dalam masa terdekat ini sangat mustahil aku laksanakan. Maklumlah, aku telah berhasrat untuk melupakan seketika aktiviti yang mampu mendatangkan sedikit kelapangan di minda dan mampu meredakan seketika kekusutan dalam menempuh arus kehidupan. Untuk mencapai target memburu sedikit wang sebagai landasan melobi lain2 aktiviti masa lapang di kemudian hari. Sesungguhnya kerinduanku yang maha hebat ini sukar untuk ku bendung lagi. Bilakah agaknya aku mampu kembali memegang gelaran nelayan moden.Kepada yang mengerti, terima kasih kerana memberi peluang untuk ku melempias rasa. Sesunguhnya AKU SANGAT RINDU!

No comments:

Post a Comment