Monday, August 2, 2010

Asalamualaikum..ucapan pembuka kata dari ku yg telah lama tidak mengakifkan diri dalam dunia blogger nie. Hampir2 dua bulan jugaklah. Ini hari aku kembali memenuhi ruang2 kosong di tinta cyber ini untuk mengimbas kembali percapaian dan prestasi ku sepanjang bulan julai lalu.

Mungkin ramai yang x tau, x berminat nak tau atau mmg xnak amek tau lansung. Aku tersangatlah sibuk dengan angan2 yang mungkin kepada segelintir individu....(wah wah wah..terhenti kejap..ade awek sabah bah datang mok beli obat bah..abis berdarah idong aku)....hurmm....sampai di mana tadi..sudah lupa sudah..hahaha...ok...aku sangat sibuk dengan aktiviti2 yang mungkin pada kacamata dan pemikiran orang len adalah angan2 semata. Sibuk dengan memenuhi hasrat untuk memiliki sebuah sampan sendiri, sibuk untuk memiliki sebuah kereta sendiri yang selesa dan ala2 racing, serta ingin memiliki sebuah set memancing yang sesuai untuk sungai, pantai mahupun laut dalam.

Kini, dengan pantasnya julai meninggalkan aku. Hampir2 juga aku tidak merasakan yang aku telah malalui liku2 kehidupan selama sebulan. Cepat sungguh. Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar. Kereta pertama melalui hasil titik peluh ku sendiri akan di masukkan ke dalam pusat kesihatan kereta untuk di cat dalam minggu ini. Tentang gaji pula, bulan julai merupakan bulan yang sederhana untuk bicarakan tentang perbelanjaan kerana arahan Tauke Farmasi untuk aku memulakan tugas bermula pada pukul 6 dan berakhir pada pukul 10 malam. Hasil O.T. juga tidak banyak

Menyentuh mengenai progress diet pula, seperti yang dijangkakan, penurunana sebanyak 8 kg pada 2 minggu pertama akan menyebabkan jumlah susutan pada minggu2 berikutnya hanya mencatat jumlah yang kecil. hanya 2 kg untuk minggu ke 3 dan ke 4. Walaubagaimanapun, dengan kehadiran bulan Ramadhan ini, diharap agar usaha ini dapat di tingkatkan lagi di selangi dengan ibadah mudah2han.

Hubungan dengan rakan2 nampak gayanya, ok2 sahaja. Ada jagak la turun men futsal2 kali ngan zahid, shah, shahir, anip kimi dan len2. Tp lepas tu hanyut lah. Sibuk la katakan.haha. Walaubagaimana pun, aku masih belum dapat mencari sesiapa untuk membuka pintu hati untuk berkasih2(eee, geli la plak). Mungkin belom lagi kot, dan mungkin juga aku cume terpikir untuk mengejar cita2 dahulu. Tapi kadang2 bila ujan yang turun dengan lepas tatkala mata tidak mahu terpejam, perasaan nie mula lah melayang2 tah kemana. Kekadang tringin jagak. Tp apakan daya. Patik orang miskin. Cita2 dahulu, ok!!!!

Bulan 8 ini pada diri ku amat bermakna. Mana tidaknya, 8hb adalah tarikh keramat buat ayahanda ku yang sangat dicintai. Aku ada bercita2 untuk membelikan beliau handphone touch screen x kira apa brand skali pon lah. Dia mmg teringin benar gamak nya sehingga tercakap2 jugak lah 2-3 kali. Untuk adik bongsu ku, telah aku hadiahkan sebuah mesin penumpas ikan2 berskala 5-20 kg untuk pancingan laut dalam. Gembira x terkata si bob ble dapat hadiah mcm tu. Biaselah, time gaduh tu sampai bertumbuk. Time menangis tu sampai berpeluk. haha..adik beradik la katakan.

Motivasi aku untuk bulan ini adalah untuk mendapatkan kepuasan berkerja sebelum diberi cuti untuk berhariraya dan berehat2 bersama keluarga. Biar letih btl kerja bro, baru rehat tu puas. Selain tu, misi kali ini juga merupakan serampang banyak mata yang ......tau2 sendiri lah eyh....haha....nak mengumpul duit untuk membeli sebuah enjin sampan berkekuatan 5 kuasa kuda, mengumpul duet tok bercuti di hujung2 tahun kelak

Semua yang aku rencanakan, diharapnya mampulah untuk diterjemahkan menjadi sebuah nikmat yang di kongsi bersama, tidak kiralah keluarga, kawan2, mahupun kekasih hati( borak lebey, awek pun xdak). Apa yang penting, kita sentiasa membantu antara 1 sama lain untuk bangun bersama2 sebagai sebuah komuniti yang kukuh.

Sekian....
#p/s-aku rindukan kawan2 ku!!!!

No comments:

Post a Comment