Sunday, September 5, 2010

~~Kegembiraan Melampau!~~

Mood yang pelik hari ini telah aku alami. Aku gembira! Untuk tempoh sebulan yang aku telah lalui, hari ini benar2 menenangkan jiwa. Mana tidaknya, pada hari ini, aku telah bercuti. Pada hari ini, kami sekeluarga telah merancang bagaimana cuti hari raya akan kami habiskan dengan aktiviti raya dan santai memancing. Pada hari ini, aku telah mengetahui bahawasanya absorber NiCo tidak rosak. Juga pada hari ini, aku telah berjumpa denganrakan2 diploma untuk menjayakan majlis berbuka puasa, dapat bertemu dengan si dia, serta ada antara mereka yang menganggap aku telah menyertai club bina badan. haha. Apakah berita yang lebih bahagia daripada menerima pujian?

Esok, kerja keras ku bermula lagi. Bagi tempoh 2 hari yang memeritkan, aku telah bekerja dengan begitu bertungkus lumus, mengalami nyah-hidrat dengan terok pada siang hari dikala menjalani ibadah puasa serta jarak lokasi kerja yang semakin jauh; sejam perjalanan dari rumah! wah, bukan kah itu meletihkan?

Walaupun sedemikian, aku juga seakan gembira nak mati apabila en. syukri; bos aku di farmasi menyatakan kegembiraannya apabila dia secara peribadi nyata berpuas hati denganhasil kerjaku sehinggakan gaji ku telah dinaikkan berkuatkuasa serta-merta!

Sewaktu menikmati waktu2 santai bersama keluarga di hadapan kaca tv, semangat ku telah berkobar2 untuk melaksanakan aktiviti memancing kelak. Misinya; mencari siakap untuk di jinakkan. Episod river monster pada kali ini iaitu tiger fish, benar2 membangkitkan nafsu memancing ku di muara sungai bernam. Sgt2!

Hanya beberapa detik sebelum coret2 ini di catat, aku dan ayah telah menonton cerita tv berkisarkan sebuah syarikat yang beroperasi berlandaskan kreativiti menghasilkan jentera2 yang mampu menyelamatkan nyawa dan berkhidmat untuk U.S. Bapa ku kemudiaanya menyatakan bahawa aku adalah seorang yang kreatif, mempunyai banyak idea dan mampu untuk dinyatakan ke alam realiti(baru hari nie die nak mengaku ade anak yang kreatif...ciss!!!!). Walaubagaimanapun, baginda menerangkan bahawa adakalanya ideaku adalah mustahil untuk dijelmakan kerana ia memerlukan barang2 dan sumber yang sukar didapati dan adakalanya, cutom made...benarkah begitu?Tp x mengapa. Usaha lagi!

Aku juga telah membayangkan jika aku punyai masa pada esok hari; curi2 masa kerja untuk melihat2 kedai peralatan memancing yang lokasinya berjiran dengan farmasi baru ku. Aku ada memikirkan untuk memiliki jaring tangguk ikan memandangkan selama ini hanya mempu membuat sendiri tangguk tersebut.

Pada hari rabu ini, aku ada memikirkan untuk merayakan pemergian sahabat baik ku ke jepun untuk mengikuti kursus kerja selama entah hari bermula hari raya ke dua. Beliau yang sememangnya salah saorang rakan karibku, mmg berminat benar dengan aktor2 dan aktres2 jepun, korea dan apetah lagi...i have no idea!haha. Apapun, ini bermakna beliau akan meninggalkan malaysia untuk tempoh beberapa lama sebelum kembali ke tanah air dengan buahtangan khas untuk ku; pastinya begitu!!!hahaha

Sekian coret2 emosi pelik, slamat mlm!!!!

No comments:

Post a Comment