Sunday, September 19, 2010

~~Raya, Raya & Raya...~~

Mesti ke kene happy bila nak raya? Puasa x penuh pun x sabar nak tunggu raya? Apa yang best nyer raya nie? Pelik kan.....ramai yang x sabar nak menunggu hari raya menjelang tiba. Tah ape istimewanya raya nie? Kisah kali nie aku nak story kat diri aku sendiri (walaupun aku tau nkorg bace!) kejadian2 menjelangnya hari raya aidilfitri.

OK....Aku mula bercuti hari Khamis rasminye. Balik2 jerk, aku tros kemas2 rumah n packing2 nak balik kampung. Mlm sebelum tu, aku bawak adik2 aku g shping spender memandangkan spender kami sume dah abis. Aku x tau ape sebab abis. Yang kompom, family aku x makan sup spender. Tp die ttp nak abis. Lg 1, spender aku bukan habos ok, tp dah longgar...sape tah guna spender aku buat ikat2 barang kat motosikal. Ape die igt spender aku tu getah wat ikat2 barang kat moto ke hape!cis!!!. Kembali kepada pangkal jalan, memandangkan aku dah berkerja secara x rasminye, aku bagi laa adik2 aku sorang 50 hengget. Banyak tu beb. Di ulang, sorg RM50!!!tp betol2 yang dapat cuma spender.huh! Aku dapat 2 kotak spender branded2 la, n 1 baju raye. Cukup aa tu. Adik aku dapat baju raya sorg 1 ngan spender cikai xde name...kah kah kah...sian kan diorg. Ambil perhatian; kami 3 beradik bersoping hanya di Tesko OK!!!

Dah abis cite spender. Dah tu, mlm khamis tu, pas buke kami 1 family pun siap2 laa nak balik. Yang hebatnyer, sampan aluminium yang mak aku beli aritu, panjat ateh bumbung keta aku tuh! Hebat x Impreza aku..haha
Skunk pecaye x?Slalunye, perjalanan tok sampai sg besar=2-2.1/2 jam. Walaubagaimanapun, kali nie perjalanan amek masa sampai 4.5 jam..pergh...letih drive beb!

RAye taun nie, aku x berape teruja untuk beraya, tp sebaliknya sangat2 teruja untuk memancing memandangkan my NiCo dah mendukung sampan aluminium, so focus aku hanyalah memancing.haha. 1 hari sebelum raye, aku menganyam ketupat yang tah pape tah. Haha. Xde rupe lansung. Yang segi tiga nya, yang kepala jumpa bontot nyer. Ptt la mak aku bising
kan kan kan...pelik kan.haha.

Huh?adik2 aku? yang tengah baut biskot cornfleks, yang sorang wat cipsmore ngan kek lapis serawak(memandangkan die ade menuntut ilmu buat kek lapis cokelat cadbury ngan lect die mase blajo kat uitm serawak!)


Akhirnya....tadaaaa!!!

ok lah...memandangkan mood aku skunk nie x bape elok, aku pendek kan cite....

Misi aku untuk raya kali ini adalah: mencari siakap dan akhirnya........ 3.8kg beb!!

bubye

No comments:

Post a Comment