Wednesday, June 15, 2011

~~An Improvement~~

Hari nie aku baru abis sekotak rokok suria berkapasiti 16 batang. Good. Kalau dl sekotak suria 16 nie akan habis dlm masa 1 setengah hari je, la nie aku rasa aku makin dapat mencapai matlamat aku utk berenti merokok. Harap2 semakin lah.

Dalam bab mengajar pon, aku semakin dapat menyesuaikan diri. Alhamdulillah budak2 nie seakan2 paham ape yang aku ajar. Buktinyer, task yang aku bagi, paling2 cikai pon dorang akan score 50% which is ok laa kot. Tp aku rasa tanggungjawab aku bukan semata2 untuk meluluskan budak2 nie, tp untuk bagi dorg paham ape sebenarnya yang dorg belajar.

However, im still not a quick learner. Untuk berbahasa omputih, aku still kene amek masa, relex, dan pk ape yang aku nak cakap. Tp td petang merupakan disastrous bagi aku kot. Bila di suruh komen kat member aku nyer session, aku jd mengelabah dan x tau ape nak cakap. Aduhai. Shame on me!

Aku semakin serasi bekerja di sini. Kawan2 yang 1 rumah nie pon sangat membantu. Kalau dulu aku susah nak cari org yang berperangai sama mcm aku, baru kat sini aku jumpe. Dorg pon perangai bih kurang mcm aku. sebab kepenatan mengajar, sebelah mlm kami akan duduk2 lepak sambil bincang2 pasal ragam student. Kadang2, so called lecturer mude nie akan update blog dorg. Tp ade yang antara kami akan melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi. Itu yang buat aku terpikir2 tu, nak sambung jugak ke idak? nak ke idak?hurmmm......

No comments:

Post a Comment