Sunday, June 12, 2011

~~Where Am I ?~~

After a series of failure, I am looking for an answer. Intai sana, nampak ok. Skodeng sini pun rasanya mcm ok. So, where should I start? Is it because of lucky element? I dont think so. N bila imbas2 balik, review balik, I discover something suspicious.

Dia mcm nie. What would you do kalau anda berhadapan dengan masalah. Paling2, untuk memotivatekan diri, anda akan kata; xpe laa...pengalaman metangkan fikiran. Kan. THATS IT! Bila kita cuba untuk menjadi some one else, yang kononnya berfikiran matang, anda seolah2 memulakan sesuatu dari awal. N it is worse bila anda bermula dengan terok; yang mana asas untuk anda bertapak itu sendiri x kukuh.

Matang dan personaliti adalah 2 benda yang berbeza dengan ketaranya. Xnampak? Mcm nie...Personality adalah sesuatu yang tidak dibuat2. Manakala matang adalah sebahagian dari personaliti. So, when you decide to so called matang, tidakkan anda terfikir anda telah membuang element2 lain dalam diri anda? Unsur2 lawak dan kebudak2kan misalnya, adakah ianya matang? No, it is not! But doing things rite and do rite things adalah org yang matang. So, supposedly... anda tidak harus membuang unsur2 yang lain dlm diri anda hanya untuk mndapatkan KEMATANGAN! see?

Ok, berbalik kepada cerita asal, I think I am messy because I tried to be some one else. Cuba menjadi matang. Yang mana pada asalnya I am not. Aku adalah seorang yang tah pape, sangat tidak stabil emotionally, and sangat meriangkan menceriakan kawan2 d sekeliling. I am not a multi-tasking person dimana aku akan menjadi jiwa kacau setelah kerja terlampau banyak untuk diselesai, aku adalah orang yang sentiasa penuh dengan unsur2 kejutan, sentiasa ada untuk menceriakan orang lain, dan xpernah pandai untuk memberi arahan dan menjadi pemimpin. Itulah aku.

Pada masa ini, lihat lah. Aku semakin berusaha unutk menjadi matang. Kerana? Kerana apabila dilanda masaalah, aku akan cuba menjadi matang. Maksudnya? Aku cuba untuk berlaku adil sepanjang masa, cuba untuk tenang dan x mengelabah, menjadi seorang yang proffesional sentiasa. Hakikatnya, adakah? Semakin kita mencari kematangan dalam diri, semakin kurang menarik kita akan jadi. Kerana kematangan adalah sebahagian dari personaliti.

Oleh itu(chewah, ayat blog) aku rasa eloklah aku kembali ke zaman2 seperti sediakala. Matang x diperlukan setiap masa. Adakalanya kita diperlukan untuk menjadi nakal. Adalakanya kita perlu untuk menjadi romantik atau kebudak2kan...kan. Tp personaliti yang unik itu mampu untuk mengembalikan keseronokan kita dlm kehidupan yang menyebabkan kita sentiasa tak berjiwa kacau. Sekian!=>

No comments:

Post a Comment