Wednesday, June 1, 2011

~~Bukan Masa Bersenang2~~

Dalam situasi serba baru nie, kadang2 aku bersyukur jugak dengan apa yang Allah berikan kat aku. Walaupun sekejap, walaupun aku terpaksa bermula dari bawah, aku bersyukur. Tp kdg2 pengalaman pahit masa lalu tu x pergi jauh2 tinggalkan aku. Kadang2 ade jugak datang encik sepi meneman jiwa. Haish...susah betol mcm nie.

Masa aku banyak masa lapang kat kolam dl, masa aku ada problem, aku slalu je rasa maybe it is me yang ada problem. Sampaikan aku kene motivate balik diri aku. Sampai aku kene berpindah tempat keje. Buat sesuatu yang baru. So, I need to learn. I need to walk on my own. And I am trying now. So?....

Bila dah memula kan tugas sebagai pensyarah nie....aku mula kenal dengan mereka2 yang ada watak mcm aku. Ade blog sebagai tempat melepaskan tekanan. Kadang2 bila sendiri, jadi gelisah. Rupanya semua ada sebab. Aku jumpa watak yang seolah2 aku masa susah. Bezanya, dorg x pernah renggang dengan Allah, xpernah renggang dengan buku n sentiasa sibok kan diri. Aku rasa aku faham apa yang cuba nak disampaikan kat aku...hurmm.....

Ini bukanlah masanya aku nak mengeluh. Ujian demi ujian, aku harus belajar mcm mane nak tabah. Mcmane nak pretend this will be ok soon. I am fine no matter what....aku sedang belajar.

No comments:

Post a Comment