Saturday, June 18, 2011

~~Lain Padang Lain Belalang~~

After having a little discussion with someone mlm td, I could conclude yang sememangnya kita perlu menjadi siapa sebenarnya kita. The issue of places, ages, who is your friend, and where did you live your life should be no big deal. X kirala apa pon proffesion yang kita ceburi, seberapa moden kita atau apa yang keadaan dan situasi mahu kita jadi, identiti adalah sesuatu yang x perlu hilang. Kerana sebahagian dari identiti adalah budaya; sesuatu yang sentiasa mempengaruhi kelakuan dan perbuatan. Dan budaya bukanlah sesuatu yang diwarisi secara berzaman. Ianya boleh berevolusi mengikut keadaan semasa, dan masyarakat.

Terima kasih kepada awak, I think I should act more like me. Stop pretending. Sebab menjadi seseorang hanya akan mengelirukan penampilan kita. So, mulai hari ini, aku perlu kembali menjadi aku yang dahulu. Mencari kembali apa yang telah lama aku tinggalkan, menggali semula apa yang telah lama aku kuburkan. Campakkan jauh2 segala kenangan yang bersifat palsu.

Dengan berlatarbelakangkan pancutan air kat taman klcc (inilah pengaruh cite nora elina...x suke betoi..haha), aku rasa aku tahu apa yang salah selama ini. Sejak kenal insan yang menjanjikan kegembiraan palsu, aku dah jarang menganalisa pencapaian dan kelemahan aku. Sangat jarang. Aku perlu mula kembali. Keluar mencari ketenangan, menikmati kehidupan, dan menghayati keindahan alam supaya kita sentiasa sedar apa yang mampu kita lakukan dan apa yang tidak.

Masaalah adalah suatu yang membebankan untuk kita pikul pada jangka masa yang lama. Walau apa yang akan berlaku, sedang berlaku dan telah berlaku, kita x perlu terlampau mengenang nasib. Live ur life happily. Masa x akan dapat kita undur. Akan tetapi, mencuba sesuatu yang baru akan menjadi sebahagian dari sebuah pengalaman.

Secara jujurnya, saya senang dapat mengenali awak. Tapi tiada muslihat disebalik kata. Saya ikhlas dalam berkawan. N Ill pray for ur success in what ever u r doing or intend to do. Tp, buat masa nie, harap2 kita dapat nikmati hidup seadanya. N untuk segala apa yang awak dah bantu, TQ........;p

No comments:

Post a Comment