Monday, May 16, 2011

~~Good Bye Yesterday~~




It is me standing at the center of party. Kat tengah2 orang ramai yang dok sebok kesana kesini meraikan kejayaan. Bunga tok sah cita laa bro. Tah mana hala pon suma ada bunga kot. Berbulu je aku kat sana. Sian kan..ahaha

Nway, tu bukan laa ape yang aku nak story. Nie aku mau story pasal diri aku, n apa yang aku faham pasal maksud konvo. Apabila seseorang itu menerima sijilnya, maka secara automatik dia juga akan menerima tanggungjawab. Please correct me if I am wrong. Kan. Apabila dah abis belaja, maka adalah menjadi tanggungjawab kita untuk menyara org tua, berbakti kepada masyarakat n menjadi siapa sebenarnya kita.Tq mom n dad for keep supporting me....

Ok laa. Sebab kan cite nie masih fresh, jom kita sentoh hal konvo plak. Aku siap2 pagi tu awal. Sampai keta aku pon aku pakaikan perfume n stiker.

Peh tu, aku tunggu kawan2 aku datang umah sbb dorg mau tumpang. Xda hal la bro. It is our special day of celebration kot kan. N bila kami sampai kat tempat kejadian, mak aii. Jem bapak aah. Dah tu, tepaksa pusing balik g kat blakang ict waiting for the bus.

Bila sampai je kat sana, kami pon dah lambat. So, register bagai, then tjumpa lak kawan2 lama...jeng jeng jeng!Time tu, perghh. Peluh2 cam hareemm! Sumpah panas sebab berlari naik tangga. Dah lambat laa katakan. Ahaha.

Bila sampai dlm dewan, n angka giliran pon dah di beri, aku pon dok laa diam2 kat kusi aku. Sumpah x best sebab aku ngan geng terpisah. Yang ada kat sekeliling aku, dak2 dari UiTM Kota Bharu. Adeh. Tu satu hal. Punya laa bosan dlm tu, tuhan aje yang tau.

Tp dlm pada tu, ade aa beberapa kali aku nak menangis. cilake punye klip video. Tayang gambo pasal org tua n family. Sumpah sedih. Nasib bek aku kental. Tp mamat depan aku dah kehabisan tisu kot wat lap ingos. Ahaha. Para ibu bapa kat stage lain. X ley campo ngan peserta. Adeh.

Abis je konvo, para ibu bapa pun datang menyerbu anak mereka dengan linangan air mata kegembiraan. Time tu, aku elek je..sebab crowded kot. So aku stay dl bagi dorg tumpahkan abis emosi n keadaan menjadi reda cket(nie gara2 uitm tayangkan sajak ngan video yang sedih2 punye hal aa kan)

Pas tangkap gamba ngan family aku, aku pun kumpol reramai ngan kawan2. Amek gambo, baling2 topi(kononnyer)Sumpah aku rindu nak gengar kak ina marah2 dlm kelas. Sumpah rindu kat ecah nak wat keje sesame. Sumpah rindu nak lepak minom2 lepas kelas dngan zahid, syed, farah, anip then mengumpat budak2 target. Adeh. A walk to remember. hurmm...=<

Tp, yang paling hareeem skali adalah saat dimana lepas tu, masing2 spend time dengan love one. Pergh. Time tu aku rasa, kalau aku nie PM malaysia, aku benda yang pertama sekali aku buat adalah mengharamkan penggunaan bunga kat majlis rasmi. Sumpah x lucu. Adeh, berapa banyak sumpah daaaaa.....Tp siyes bro. Bunga n teddy bear dimana2!!! Aku lak dok diam2 tunggu membe aku settlekan hal ape tah ngan management event.

Tp, x sangka jugak laa beb. Ade gak member2 yang dtg jengok2 aku say tahniah. Pergh. Happy sebab jumpe die dengan mambang nyer. Cute je. Manis jgn cite lah. kan. Aku doakan moga2 korg panjang umoq murah rejeki. Owh ye. Aku jugak jumpe shida. Borak2 ngan ayah dia kejap. Tahniah jugak yee cik shida sebab dah abis belajar!!!

Pusing2, balik2 benda yang sama. Pas majlis, lepak2 ngan kawan2,aku pon jd moody balik. Pk2 sume saat2 manis tu dah pon berlalu. Saat2 dimana kene saman ngan pakguard, lepak ngan kawan2 gosip2, gadok2 mlm2 sebab kerja sekolah tu tah pape je kan. 6 taun belajar, 1 taun kat negeri org, banyak betul yang aku tempohi. Suka duka, tanges tawa. Pergh..lagi sayu bile tgk scroll. jap2...take a close look!=>..walaupun aku dah singgle, walaupon aku terpaksa merantau utk mendapatkan sijil, n walaupun aku sgt emo bila pk2 saat2 yang aku dah terlepas or rosakkan, ada jgak laa kenangan yang boleh buat aku senyum. Angka 4 tu, agak sukar aa kan aku nak capai. Tp lepas apa yang aku alami, aku rasa sgt berbaloi....terima kasih kawan2 atas kenangan yang xdpt aku lupa....

*ps, kepada kawan2 yang still berduka, harap anda bersabar. Tuhan itu lebih mengetahui setiap apa yang dikehendaki. Tq jugak kat mereka yang sentiasa ada tok cheer me up! Tp kimi j fry xde. =<..tq jugak farah n daus!!

No comments:

Post a Comment