Thursday, May 5, 2011

~~Sinar Mungkin?~~

Mmg seronok kalau dapat luangkan masa dengan kawan, kelaurga n otai2 serantak. Bnyak jugak yang bagi idea dan pendapat. Sekurang2nya adalaa jugak terhibur hati dikala teluka dan berlagu pilu...kot. Ahaha. Yang seronoknye, kita dapat beri pendapat dan idea tanpa rasa sakit hati kalau idea kene rejek.

Harap2 keyakinan yang sedikit nie dapat laa bertahan buat beberapa hari. Tp hari nie pon agak pelik cket laa. Sume yang aku utarakan, semuanya mendapat jawapan yang memuaskan hati...agak laaa. Bab2 bercakap hal kerjaya dan masa depan. Inilah yang aku rindukan. Kalau bangsa cina boleh, kenapa kita orang melayu dari nusantara x boleh?kan. Saling bantu menbantu dikala susah, betulkan kalau x betol, n kongsi pendapat kalau xtau. Mcm yang aku cakap, bergaduh cuma dalam bidang business atau teros tembak kasi mati.kan....

Hari nie jugak aku dah start diet kasi mati punya. Ok, Xde dah nasik2. lantak laa. Sebab aku rasa, lapar itu indah rasanya, dah ringan badan itu selesa sifatdie. Wei wei wei, ape ngarot2 nie wei.. Hentam laa labu.

Ok. Bile hari nie punya hubungan kekeluargaan nampak shateek, aku pun mulaa aa pk2 pasal kerjaya pilihan dan idaman. Aku rasa, business penternakan nie sesuai untuk aku jadikan sebagai sambilan je kot. Maksudnya, aku adalah perancang dan bos yang x perlu ada kat tempat kejadian 24-7....maybe its better kalau aku dalam pada masa yang sama, buat kerja yang ada basic....kot. Masalahnya, Sekolah menengah, Politeknik, Kolej Komuniti atau Kolej Unicorp? Mana mau kasi try? gaji mana yang lagi masyuk? Atau kerja mana lagi mulia?

Nway, tqvm kepada ayah aku, mak aku, arep adek aku, encik KZ sebagai kawan yang dah menjadi sedare(n tahniah laa dapat akak sedare aku. n enjoy the wedding present) dan encik hafiz yang aku consider as otai. Bab cinta tu, lupakan dulu seketika kot. Buat aku jd sindrom down je....

So, sebagai permulaan hari yang bahagia, g tido cepat!!hahaha...nite...

No comments:

Post a Comment