Thursday, May 12, 2011

~~Kebetulan Yang Memeranjatkan~~

Agak emo aa jugak mlm nie. Ngah bersosial kat fb, cerita2 pasal jawatan kerja, n pk2 mcmane nak terangkan situasi kat member2, tetibe kua plak cite hindustan bertajuk tare zameen par. Pergh. Nak menitis beb air mata. Rupenye x ley tahan jugak sebab mak bpk aku kat sebelah nie pun dah menadah air mata sebaldi kot. Hahaha.

Pergh. Tringat zaman2 aku sekolah rendah dl. Agak sama aa cite die ngan kisah aku kot. Budak yang selalu je merayau kemane2 tah sebab suke melihat dunia. Tgk2 alam sekitar, kelakuan manusia. Tp bab belajar die sgt mundur kot. X boleh bace, xdpt mengira. Slalu dapat markah kosong. Report kad merah, kedudukan corot. Hiash. Mmg menggamit memori laa

Last2 bile dapt cikgu baru (lakonan Amer Khan), dia diberi perhatian. Pergh. Akhir sekali, dia dapt tepukan sebab prestasi dia yang sangat bagus dlm masa singkat. Hurrmm. Darjah 6 aku dapat anugerah tunas harapan kot. Mana taknye, sebelum tu, paling bagus adalah no 23. Mmg aku igt tu. 30++ tu boleh agak mcm makan nasik laa kan. Tetibe akhir taun dajah 6, aku dpt no 12 kot. Nanges woo mak pak aku. Haish. Nang sedih la mun d pikir2.

Kebetulan yang kedua, aku mmg tengah memasang angan2 mcmane laa nak menggayakan imej sorang pengajar. Aku igt nak buat mcm kawan2 je. Bg tumpuan dekat yang lemah. Tp x tau lagi aa kan. Mengajar budak2 bijak nie, lain sikit letih die tu. Musuh yang paling ketara, MALAS. Itu lah setan paling ketua sekali dlm diri. Ade ke patut nak makan pon malas?x patut x patut.....

Terpikir jugak aku. Maybe it is the suitable time for me to allow changes. Leave behind black spot n buka buku baru. Aku agak tekanan gak aa kan ble pk2 masalah keliling pinggang skrg nie. N apa yang aku selalu doakan, adalah mintak2 Allah beri petunjuk. Kemudian, mak pak aku pun ada beri pandangan tentang keje. Nak je aku apply keje mcm Syed Zaizunaidi; Asstnt Manager kat GSC IOI mall. Tp kalau x cukup iman, hurmm....mmg hanyut ke laut lalu mati aa kan. I think it is better for me to try this post. Ape salahnya. Agak2 student wat hal, cabut aa.

Aduhai....rasa mcm nak smoking je lagi. I know I should stop. Adeh. Sape laa nak ajak borak2 ilangkan tension nie. hurmmmm

No comments:

Post a Comment